Idag är vi stolta att berätta att det världsberömda italienska modehuset Missoni har gått ihop med Lindex för att stödja bröstcancerforskningen. Samarbetet har resulterat i en unik kollektion som består av dam-, barn- och underkläder samt accessoarer. 10 procent av det totala försäljningspriset går direkt till kampen mot bröstcancer. Kollektionen lanseras den 25 september och kommer att säljas i Lindex samtliga butiker i Norden och Centraleuropa samt på www.lindex.com. Den unika kollektionen som består av 70 plagg och accessoarer har en modern och fräsch känsla med mönster och design som är typiskt för Missoni. Det italienska modehuset och exklusiva märket Missoni är världsberömt för sin utmärkande design och sina färgrika mönster somgjort Missoni till något av en ikon världen över. Företaget grundades 1953 och har sedan dess letts av kvinnorna i familjen Missoni, och precis som för Lindex är det kvinnan som står i fokus. Det här ser jag verkligen som en glad nyhet. Jag älskar ju Missoni och ser fram emot att se kollektionen! Vad tycker du om samarbetet?